9 Mayıs 2010 Pazar

DOLAR NE OLDU , 9 MAYIS 2010

Eger size birisi Amerikanin borclanma senetlerinin degerinin ne olacagini soyleseydi eminim ki hic ilgilenmezdiniz. Amerikaya borc verenden degilsiniz, Amerikadan borc alandan degilsiniz. Size ne Amerikanin borclanma kagitlarindan degil mi !

Dolarin aslinda Amerikanin borclanma kagitlari oldugunu soylesem ne dersiniz. Aslinda dolar Amerikanin bir kagit parcasi karsiliginda dunyadan mal almasi anlamina gelmektedir.

Eger paraniz dunya ticaretinde kullaniliyorsa size merkez bankanizin kagit basma maliyetine mal alma hakkini sagliyor anlamina gelir. Buna senyoraj geliri denir. Bu konuya daha sonraki yazilarimda devam edecegim.

Simdi, Dolar ne olacak ? Dolar artacak mi, nereye dogru gidiyor ? sorularina kafa yoralim. Zira senyoraj gelirlerine bizim mudahale etme imkanimiz olmadigi icin zevk almaya bakalim :)

5 Mayis carsamba gunu "Dolar ne olacak" baslik yazimda asagidaki tahmini yurutmustum.

"doların Euro karşısında güçlü kalmaya devam edeceğini tahmin edebiliriz. Ayrıca, Doların TL karşısında 1.45 - 1.55 arasında dalgalanıp duracağını öngörebiliriz. Dün ve bugün ciddi artışlar gördük. Ancak, Türkiyeden sıcak para çıkışları yaşanmasına neden olacak ani gelişmeler olmadığı sürece 1.55-1.58 seviyelerinin çok üzerine çıkması pek muhtemel görünmüyor."

Bakalim oyle olmus mu ? Yukaridaki grafikte son bir yilda dolarin TL karsindaki seyrini goruyoruz. Son bir hafta icerisinde 1.48 den 1.56 'ya kadar hizli bir sekilde yukseldi.

Gelin birde son uc aydaki gelisime bakalim. Burada degisimleri daha net gorebiliriz. Bu grafikte cuma gunu degerlerini goruyorsunuz. Cuma gunu bir ara 1.57 seviyelerine kadar yukselmisti. Sonra yonunu asagiya dogur cevirdi. Cuma gunu sonunda ve cumartesi gunu 1.54 civarina dogru geriledi. Tam da tahmin ettigim gibi. 1.58'i asmasinin zor oldugunu soylemistim, oyle de oldu.
Eger alim satim yapip uc bes kurus kazanayim diye dusunuyorsaniz, tam tepe noktasinda satayim ya da en dip noktadan alayim diye hayiflanmayin. Zira en tepe noktalarini ve en dip noktayi kimsenin tahmin etmesi mumkun degil. Onun icin siz tahmininizi yapip yeterince dustugunu dusundugunuz noktada alin, sonra beklemeye gecin. Satacaginiz degeri tahminen onceden belirleyin ve o degere gelince satin. Sonra daha yukseldi diye uzulmeyin. Siz yaptiginiz karin keyfini cikarin. Daha fazlasini yapabilirdim diye uzulmenin bir anlami yok :)
Bundan sonra ne olacak?
Uc aylik grafigin altina "goreceli guc endeksini" de koydum. Gordugunuz gibi su an en yuksek degerinde. Sanirim bu endeksin dusmesini beklemek mantikli olur.
Ben TL'ye gectim bekliyorum. Ne zaman alabilecegimi simdilik degerlendiriyorum :)
Not: Tahminlerim beni baglar, kar ederseniz adimi anmanizi, zarar ederseniz nasip demenizi bekliyorum :) Ayrica herkesin rizki kadarini kazanabilecegini aklimizdan cikarmayalim.
Saglikla kalin, Saglicakla kalin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz icin tesekkur ederim, yine beklerim...