28 Ocak 2009 Çarşamba

KİTAP OKUYORUM

İlkokuldayken okul başladığında, öğretmen yazın ne yaptınız veya 15 tatilde ne yaptınız diye sorardı. Bazıları yalnızca top oynadım yada yattım derdi, bazıları yaylaya gittik öğretmenim derdi. 90lı yıllarda televizyon yaygınlaşınca televizyon seyrettim diyenler de çoğaldı. Bazı uyanıklar da öğretmenin gözüne girmek biraz da caka satmak için kitap okudum derlerdi.

Ben de bu uyanıklardanmıydım bilmiyorum ama kendimi bildim bileli kitap okurum. İlk okuduğumu hatırladığım kitap birçoğunuza tanıdık gelecek Cin Ali serisidir. Amcamın kızının eski kitaplarını ben kullanırdım. Sanırım o da kitap okumayı seviyordu ki epey hikaye kitabı vardı. Neyse Cin Alinin bir topacı vardı. Sonra bir de topu vardı. Top oynarlarken top komşunun bahçesine kaçmıştı. Ardından Can Ali serisini okudum. Can Ali de Marmarise tatile gitmişti. Can Ali daha etli butluydu. Cin Ali gibi ince kuru bir çizgi değildi.

İşte böyle başlar kitap okuma maceram. Hani CV’lere yazarlar ya hobileri: müzik dinlemek, futbol oynamak, kitap okumak, amuda kalkmak gibiJ. Ben de ciddi ciddi kitap okumayı hobim diye ilan etsem pek yalan söylemiş olmam.

Kitap aşkımdan kısaca bahsettikten sonra gelelim sâdete. İleriki günlerde zaman zaman okuduğum kitaplar hakkında fikirlerimi ve değerlendirmelerimi sizlerle paylaşmayı düşünüyorum. Kimi zaman da gençlik günlerimizin popüler kitaplarından nostalji paylaşımlar da yapacağım. Umarım sizler için okumak keyifli olur.

2 yorum:

  1. Paylasimlarinizi sabirsizlikla bekliyoruz :)
    Can Ali'yi ben hatirlamiyorum ama onun yerine Bidik Ali vardi bizim zamanimizda, siz cok yasli oldugunuz icin o zamanlar cikmamisti demekkiiii :) :)

    YanıtlaSil
  2. Meral Hanim,

    yillar sonra yorumunuzu gordum. ]Tesekkur ederim. Ben bidik aliyi tanimam, sanirim o da beni tanimaz :)

    Tabi yasim da sizlerden ileri sayilir, yaslilara hrumet etmek lazim degil mi canim :)

    Sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorumunuz icin tesekkur ederim, yine beklerim...