20 Ocak 2009 Salı

NİNENİN MEKTUBU

Amanın yavrım,

Ben öyle duyuyom, o gocuman memleketlerde cicili bicili, boyalı moyalı, şingirdak şingirdak, kirpikleri takma, saçları sokma, onlan bunlan düşüp kalkma, gözleri elde, etekleri belde, artanı da yerde, siska miska, sibildak gibi bazı, çirkin mirkin hanımlar, gızlar oluveriyormus. Amanın onlara tutuluveren de, yanıveren de deme yavrım.

Alceen gızın soyu sopu belli, saçı sırma telli, eline el değmemiş, kötü süt emmemis, sevgisi derinde, eti butu yerinde olmalı. Dizine otutturuverdin mi kucağın dolmalı, domuz hem evlenince pazara kadar değil, mezara kadar varmalı. Ee hanım dediğini de alaya kattın mı, koluna taktın mı yakışmalı, duvara attın mı yapışmalı. Bu sözlerimi eyi dinle bakem, bi kulağından sok da öte kulağını tıka, çıkıvermesin len. Senin nazlı Eminen ne güne duruyo?

Geçenlerde ekmek ediyodum. Açcık hamurum kaldıydı. Emine gelivedi. "Goley gelsin ninem" deye artanını da o edivedi sağ olsun. Maşallah bi olmus hopur hopur. Dilim dağı taşı gırkbin kere maşallah. Amanın, artanını da o ediverdikten sonra iki süpürge çalıvedi avluya, malların altlarını kürüyüvedi. Ben de ah benim ak topanım, gövercinim, kalem kaşlım, nazlı gülüm, mor sümbülüm, al bürgülüm, bol görgülüm, naha Allah seni allı başlı gelinler edivesin, muradına er, gonca güller der, naha evlerine sarı sarı buğdeyler yağıvesin deye dualar edivedim. Giderken de senin hesabiyetine sööle "e gelinim olmecen mi len?" dedim de iki yaneceginden şappudu şuppudu öpüvediydim. Amanin misler gibi kokuyo len. Ee öpmek filan deyince o gül yüzün gülüyo de mi? Seni gavurun piçi seni! Emi güzel yavrım, yokluğun köz oluyo yüreğimde.

Dün akşamüstü kırmızı fistanımı geydim de sööle cami duvarına dogru yukarı çıkıyodum. Elimi ardıma kodum. Bizim Zartlak Osman pencereyi açmış, bende sööle oturdum. Bi de iradiyoyu sonuna kadar açtıttırmış da havaları dinliyon deyyodum. Beni görüvedi, "ninee!" dedi. "Eeey!" dedim. "Gel de bi açcik oynayıvee" dedi. "Beni mi deyyon ay oğlum" dedim. "Heee" dedi. "Uleen" dedim, "benden geçti gari a yavrım. Sen o karını, Gıygıdı İbram'ın gızını bi ciscibildak soy, köyün delikanlılarını da ünle, onların garşısında böyle şakkidi şukkudu bi oynative!". İyi dememiş miyim len? Sen olmayınca yokluğun köz oluyo yürecigimde. Gel gari yavrım. Yollara bakıttırma, gözümüzden yaş akıttırma. Gel gari yavrım, gel gari!

________________________________o__________________________________
Ninem biliyor bu işi!!! Bizden geçti artık, yeni evlenecekler ninemden ders alsınlar :)
Sakın "Yaşlı, ihtiyar, herşey artık değişti, ne bilecek" demeyin. Eski topraklarda neler var neler. Hele bir konuşturun onları, birazcık deşeleyiverin konuyu neler anlatırlar neler.

Allah büyüklerimize sağlıklı sıhhatli uzun ömürler versin. Bizlere de onlardan madden ve manen yararlanmayı nasip etsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz icin tesekkur ederim, yine beklerim...